Świetlica
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Świetlica w ogrodzie
Uczniowie, spędzający czas w świetlicy szkolnej, korzystają jeszcze z pięknej wrześniowej pogody. W „Tajemniczym Ogrodzie” dbają o warzywnik i cały teren zielony. Są uczniowie, którzy doskonale rozróżniają rośliny i wiedzą, do czego służą pazurki i graca. W pracę zaangażowani są uczniowie pierwszej, drugiej i trzeciej klasy.
Ś wietlica jest czynna w budynku „A” i budynku „B”
W świetlicy obowiązuje obuwie zamienne.
I dziemy do świetlicy prosto po lekcjach.
E stetyczny wygląd i dbałość o higienę osobistą to nasz obowiązek.
T ornistry pozostawiamy w wyznaczonym do tego miejscu.
L ubimy porządek i czystość.
I nformujemy o wyjściu ze świetlicy i szkoły.
C hcemy chętnie pełnić dyżury.
A bsolutnie nie ruszamy cudzych rzeczy.
J esteśmy kulturalni.
A ktywnie uczestniczymy w niesieniu pomocy młodszym koleżankom i kolegom.
K ażdy przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na powietrzu.
D barny o piękny język polski.
O buwie i ubranie wierzchnie zostawiamy w szatni.
M usimy przestrzegać regulaminu świetlicy aby wszystkim, którzy z niej korzystają było dobrze.
Świetlica pełni na terenie szkoły podstawowe funkcje: opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne w sposób ciągły i zorganizowany.
I. FUNKCJE OPIEKUŃCZE
1. W czasie nieobecności rodziców zastępuje dzieciom dom, opiekę, zapewnia poczucie bezpieczeństwa
2. Udziela pomocy i rady w każdej sytuacji, a w szczególności w przezwyciężaniu trudności związanych z pełnieniem roli ucznia
3. Zapewnia racjonalne dożywianie w stołówce szkolnej
4. Stwarza możliwość nauki własnej
5. Organizuje rozrywkę, zabawę, odpoczynek
III. FUNKCJE DYDAKTYCZNE
1. Organizuje naukę własną i pomoc w odrabianiu prac domowych.
2. Rozwija zainteresowania i zdolności ucznia.
3. Organizuje konkursy i inscenizacje
4. Kształtuje nawyki i zasady kultury życia codziennego, umiejętność współdziałania w grupie, właściwej postawy.
I. FUNKCJE WYCHOWAWCZE
1. Kształtuje osobowość dziecka, jego postawę i zachowanie oraz cechy niezbędne w życiu społecznym.
2. Rozwija i kształtuje zainteresowania.
3. Rozbudza aktywność i postawę twórczą dziecka
Zajęcia prowadzone są w oparciu o roczny plan pracy, według tematów zaplanowanych na poszczególne miesiące. Obejmują tematy dotyczące najbliższego otoczenia, domu, rodziny, szkoły, kolegów, zmian zachodzących w przyrodzie w ciągu roku, miejsca Polski w Europie i w świecie.
Zajęcia wzbogacają wiadomości, rozwijają indywidualne zainteresowania, kształtują umiejętności wypowiadania się, wdrażają dzieci do przestrzegania przyjętych zasad zachowania obowiązujących w szkole, do słuchania, do rozwiązywania sytuacji konfliktowych oraz panowania nad emocjami. Uwzględniają również tematykę nawiązującą do dni uroczystych i świątecznych.
Plan zajęć dydaktyczno – wychowawczy świetlicy jest spójny z planem dydaktyczno – wychowawczym szkoły oraz z programem wychowawczym i programem profilaktycznym szkoły realizowanym przez nauczycieli.
Kryteria naboru do świetlicy:
Do świetlicy przyjmowane są dzieci na prośbę rodziców lub opiekuna prawnego, na wniosek szkoły, pedagoga, wychowawcy.
Obowiązują karty zgłoszeń wypełnione przez rodziców wraz z informacją dotyczącą osób odbierających dzieci ze świetlicy i w przypadku dzieci, które samodzielnie wracają do domu, pisemne oświadczenie rodziców o odpowiedzialności za ten powrót.
Świetlica pełni także funkcję stołówki szkolnej.